loading...
triptravel
triptravel بازدید : 27 سه شنبه 25 شهریور 1399 نظرات (0)

ایران یکی از طولانی ترین مرزها را در آسیای غربی دارد و در نتیجه به این بهانه، در این مطلب به معرفی کشورهای همسایه ایران می پردازیم. خط مرزی ایران ۳ هزار و ۶۶۲ مایل  است. از میان این کشورها ترکمنستان طولانی ترین مرز مشترک با ایران را دارد. طول خط مرزی میان ایران و ترکمنستان حدود ۷۱۳ مایل است. کوتاه ترین مرز مشترک با ایران هم به کشور ارمنستان تعلق دارد که حدود ۲۷ مایل می باشد. در ادامه با کشورهای همسایه ایران و کشورهایی که خط مرزی خاکی مشترک با ایران دارند آشنا شوید. ایران در کل ۷ استان ساحلی دارد که ۴ استان در جنوب ایران و ۳ استان در شمال قرار دارند. مرز آبی ایران حدود ۲۷۰۰ کیلومتر است که شامل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان است. شهرهای همسایه ایران از طریق مرز دریایی دریای عمان، سیستان بلوچستان و هرمزگان هستند. از سمت دریای عمان هم استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مرز مشترک آب با دیگر کشورها دارند. استان های گیلان، مازندران و گلستان هم از سمت دریای خزر با کشورهای دیگر مرز مشترک آبی دارند. کشورهایی که خط مرزی خاکی مشترک با ایران دارند از قبیل زیر هستند: عراق، افغانستان، ترکیه، آدربایجان، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان. همچنین کشورهای هم مرز ایران از طریق دریا شامل: عمان، قطر، کویت، امارات، بحرین و عربستان می باشد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

افغانستان همسایه شرقی ایران

افغانستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که در شرق کشور قرار دارد. مرز مشترک بین ایران و افغانستان حدود ۵۷۲ مایل است. سه نقطه کشورهای همسایه ایران، افغانستان و پاکستان را به هم متصل می سازد. قدمت ایران و کشور همسایه ی آن به قرن ها قبل باز می گردد. روزگاری افغانستان بخشی از امپراطوری ایران زمین بود.

 

ترکیه  همسایه شمال غربی ایران

ترکیه از کشورهای همسایه ایران و کشور هم مرز با ایران است. ترکیه در شمال غربی ایران قرار دارد و مرز زمینی ایران و ترکیه ۳۳۲ مایل امتداد یافته است. مرز بین المللی ایران و ترکیه یکی از قدیمی ترین خط های مرزی دنیا محسوب می گردد. در سال ۱۶۳۹ میلادی مرز میان ایران و ترکیه تعیین شد. در آن زمان پس از جنگ چالداران عهدنامه ی بین المللی ذهاب یا عهدنامه قصر شیرین توسط امپراطوری صفوی و عثمانی امضا گردید.  می توان گفت که این عهدنامه تقریبا به جنگ های ۱۵۰ ساله ایران و ترکیه پایان بخشید؛ اگرچه پس از آن هم باز درگیری هایی برای مرزهای زمینی رخ داد! کشور ترکیه تصمیم به احداث دیواری برای جدا ساختن ایران از کشورش نمود. هدف ترکیه از ساخت دیوار بین مرزی جلوگیری از ورود غیر قانونی ایرانیان به کشورش و همچنین مبارزه با قاچاق است. لازم به ذکر است که ساخت این دیوار برای جدا ساختن مرز ترکیه با ایران با موافقت ایران صورت گفته است. احتمالا ساخت این دیوار در اواسط سال ۲۰۱۹ به اتمام می رسد. طول این دیوار حدود ۸۹ مایل است. مرزهای بین المللی متعددی بین ایران و ترکیه وجود دارند که از پر تردد ترین آن ها می توان به مرز بازرگان  گوبولوک که شهرهای دوغوبایازیت و تبریز را به هم متصل می سازد و مرز رازی کاپیکوی نام برد.

 

آذربایجان همسایه شمال غربی ایران

یکی دیگر از کشورهای همسایه ایران آذربایجان است. کشور مرزی آذربایجان در شمال غرب ایران قرار دارد. خط مرزی آذربایجان و ایران حدود ۲۶۸ مایل امتداد دارد. رفت و آمد مرزی بین ایران و آذربایجان زیاد است چون تعداد افراد آذری زبان ایران بیشتر از آذربایجان هستند. مرز همسایه آذربایجان به شدت تحت محافظت است. کشورهای ایران و آذربایجان دارای تاریخچه ی روابط سیاسی پر تنشی هستند. از مرزهای مشترک پر تردد میان ایران و آذربایجان از قبیل جلفا  جلفا (Julfa-Jolfa)، بیله سوار و آستارا هستند.

پاکستان همسایه جنوب شرقی ایران

یکی دیگر از کشورهای همسایه ایران که با ما مرز مشترک زمینی دارد پاکستان است. مرز زمینی ایران و پاکستان نسبتا طولانی است و حدود ۵۹۶ مایل امتداد دارد. آغاز مرز از سه نقطه پاکستان، ایران و افغانستان را به هم متصل می سازد. این خط مرزی تا جنوب ایران امتداد دارد و در نهایت به آب های خلیج عمان می رسد.استان بلوچستان در پاکستان تنها استانی است که با ایران هم مرز است. استان هم مرز ایران با پاکستان هم سیستان و بلوچستان می باشد. ایران نیز آغاز به ساخت دیواری برای جدا کردن مرزهای بین المللی ایران و پاکستان نموده است. انتظار می رود تا زمان اتمام ساخت این دیوار بتنی با ضخامت ۳ اینچ، ۴۳۴ مایل طول و ۱۰ فوت ارتفاع داشته باشد.ایران برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و حملات تروریستی اقدام به ساخت این دیوار نموده است. انتظار می رود این دیوار مرزی از مند تا تفتان امتداد پیدا کند. با این وجود، ساخت مانع مرزی مورد انتقاد مردم بلوچ که سرزمین اجدادی آن ها در بین این مرز است، قرار گرفت. بلوچ ها بر این باورند که کشیدن دیوار موجب جدایی خانواده ها و جامعه ی اجتماعی آن ها از یکدیگر می شود. مرز اصلی ایران پاکستان که از مرز بین المللی عبور می کند، تفتان میرجاوه است.

عراق همسایه غربی ایران

عراق کشور همسایه ایران، در غرب کشور قرار دارد و تمام مرزهای شرقی آن با ایران مشترک است. مرز عراق از کوه دالامپر و سه نقطه ی ترکیه، ایران و عراق آغاز می شود. این خط مرزی مشترک ۹۹۴ مایل امتداد پیدا می کند تا نهایتا به خلیج فارس در شط العرب برسد. این خط مرزی بین المللی در اواسط قرن ۱۷ ایجاد شد و در میان اولین مرزهای جهان قرار می گیرد. بر اساس عهدنامه ی ذهاب، که میان امپراطوری عثمانی و ایران برای مشخص کردن خط مرزی بسته شد، سر حد مرزی میان رودخانه ی دجله و کوه های زاگرس است. با این وجود، دو امپراطوری پس از چند دهه اختلاف که منجر به جنگ می شد، ارزروم را به عنوان مرز تعیین کردند. پس از گذشت مدت ها در اوایل قرن بیستم در مورد مرز تجدید نظر شد و مرز جدیدی را با توافق دو کشور انتخاب کردند. ضرباتیه، مندلی سومار، الشعیب، چذابه، مهران، شلمچه، خسروی مرزهای میان ایران و عراق هستند.

 

در همسایگی ایران چه کشورهایی قرار دارند؟

triptravel بازدید : 42 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

آنچه هر فردی برای سفر لازم دارد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود . اینها همه به شخصیت افراد ، جنسیت افراد ، مقصد سفر و خیلی عوامل دیگر بستگی دارد ، اما به طور متدوال همه افراد یکسری وسایل مشترک به همراه خواهند برد. این لیست انعطاف پذیر است ، بنابراین آن را متناسب با نیاز و سبک خاص خود تنظیم کنید. این لیست باید به شما کمک کند چیزهای غیر ضروری را که باعث حمل بار اضافه در سفر میشود را کنار بگذارید. بنابراین سعی میکنیم وسایلی که شما میتوانید با خود به سفر ببرید و حدالامکان سبک بارتر سفر کنید را در این مطلب ارائه خواهیم داد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

چند دست لباس برداریم؟

لباس معمولاً نیمی از چمدان شما را پر خواهد کرد ، شاید هم کمی بیشتر. صرف نظر از اینکه سفر طولانی باشد یا نه ، شما فقط برای یک هفته لباس نیاز دارید . اگر برای سفر آخر هفته آماده می شوید ، حتی به مقدار کمتری نیز نیاز خواهید داشت. زیرا در بیشتر مواقع می توانید لباس هایتان را بیش از یکبار بپوشید و با شستشو از آنها مجددا استفاده نمایید. در اینجا لباس هایی که معمولا باید با خود به همراه داشته باشید ، آورده شده است: 5 دست پیراهن (آستین کوتاه برای سفرهای هوای گرم ، آستین بلند برای سفرهای هوای سرد) سعی کنید از پیراهن های نخی استفاده کنید که هم سبک تر هستند و هم جای کمتری را می گیرد. 2 دست شلوار (معمولا یک دست جین و یک دست کتان) 1 دست لباس برای خوابیدن (معمولا شلوار یا شلوارک ورزشی گزینه بهتری می تواند باشد) چند جفت جوراب (4 یا 5 دست) اگر مقصد سفر گرم باشد ، وسایل مخصوص شنا کردن و یا آفتاب گرفتن نیز به این لیست اضافه می شود. برای مقصد سرد یک کلاه زمستانی ، دستکش و شلوار گرم ، کاپشن سبک و سوییشرت پیشنهاد مناسبی است.در مورد کفش ، سعی کنید کفش راحتی تهیه کنید ، چراکه معمولا در سفر بیشتر اوقات مجبور هستیم مسافت زیادی را پیاده طی کنیم. پس برداشتن دو جفت کفش گزینه بهتری است

 

لوازم بهداشتی مورد نیاز

یکی از نکات مهم راجع به لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر این است که سعی کنیم بیشتر از لوازم و وسایل جامد استفاده نماییم ، چرا که مایعات ممکن است در زمان حمل ، به لباس ها و حوله هایمان آسیب برساند و روی آنها بریزد و در نهایت باعث دردسر شود. خوشبختانه امروزه لوازم بهداشتی جامد زیادی وجود دارد که به راحتی می توانند جای لوازم مایع شما را بگیرندالبته اگر مجبور به برداشتن ملزومات بهداشتی مایع شدید ، سعی کنید اطمینان داشته باشید که آنها در یک محفظه بسیار مقاوم و محکم جای گیرند تا مانع از نشت آنها به دیگر وسایل ضروری شما شود. وسایل بهداشتی و آرایشی معمولا از این لیست تشکیل می شوندشامپو و نرم کننده جامد، ژل یا صابون تخته ای برای استحمام، مسواک و خمیر دندان، لوسیون های بعد از استحمام، عرق گیر و خوشبوکننده،تیغ ، ناخن گیر و سوهان ناخن و برس های مو این وسایل جزء واجبات مسافرت شما می باشند و معمولا فضای زیادی نیز اشغال نخواهند کرد. البته اگر در مقصدتان هتل رزرو کرده اید ، معمولا اکثر این وسایل در آنجا در دسترس خواهد بود. اما این لیست تمامی طیف های سفر را در بر می گیرد.

 

وسایل الکترونیکی مورد نیاز

لوازم الکتریکی مورد نیاز معمولا از قبل مشخص هستند ، اگر برای کار به مسافرت می روید ، لپ تاپ یا تبلت همراه شما خواهد بود ، اما اگر برای تعطیلات به مسافرت می روید بهتر است از بردن آنها اجتناب نمایید ، چرا که ممکن است فضای زیادی را اشغال کند و اجازه ندهد وسایل ضروری تر را همراه خود ببرید. دوربین عکاسی ، پلیرهای موسیقی و فیلم ، کتابخوان ها و... نیز معمولا ملزومات الکتریکی هستند که در تعطیلات همراه ما خواهند بود.سشوارها یا اتوی مو ، ریش تراش نیز می توانند جزء این لیست باشند ، اما سعی کنید از بردن آنها نیز خودداری نمایید ، چراکه اکثر هتل ها اینگونه وسایل و ملزومات را دارند. باتری ها و پاوربانکها ، سیمها و شارژرهای لازم را برای وسایل الکترونیکی خود فراموش نکنید. در صورتی که به کشوری سفر می کنید که دارای پریز برق متفاوت از کشور شما است ، آداپتورهای پلاگین (تبدیل) را همراه خود ببرید.

 

سایر موارد ضروری سفر

البته موارد ضروری سفر نیز وجود دارد که باید برای سفر بسته بندی کنید. و موارد خاصی که برای شما شخصی است که ممکن است در این لیست نباشد. هر دارویی را که ممکن است لازم داشته باشید ، به همراه خود ببرید. توصیه می کنیم که برای مصرف یک یا دو روز بیشتر را همراه داشته باشید که در صورت تاخیر در بازگشت به مشکل بر نخورید.مسکن ها و آسپرین ها ، چسب زخم و مواردی از این دست را نیز بهتر است به مقدار کم همراه داشته باشید. اگر از لنز یا عینک طبی استفاده میکنید ، آنها را فراموش نکنید. فراموش نکنید که کارت شناسایی ، کارت اعتباری  ، پول نقد و گذرنامه خود را (برای یک سفر بین المللی) همراه داشته باشید. همچنین داشتن یک قلم و یک دفترچه یادداشت نیز خوب است. بسته به نوع سفر خود ، ممکن است یک چراغ قوه کوچک یا حتی یک چراغ دستی همراه داشته باشید. و سرانجام ، یکی از مهمترین موارد ضروری سفر دستمال کاغذی است.

وسایل مورد نیاز برای سفر

triptravel بازدید : 42 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

آنچه هر فردی برای سفر لازم دارد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود . اینها همه به شخصیت افراد ، جنسیت افراد ، مقصد سفر و خیلی عوامل دیگر بستگی دارد ، اما به طور متدوال همه افراد یکسری وسایل مشترک به همراه خواهند برد. این لیست انعطاف پذیر است ، بنابراین آن را متناسب با نیاز و سبک خاص خود تنظیم کنید. این لیست باید به شما کمک کند چیزهای غیر ضروری را که باعث حمل بار اضافه در سفر میشود را کنار بگذارید. بنابراین سعی میکنیم وسایلی که شما میتوانید با خود به سفر ببرید و حدالامکان سبک بارتر سفر کنید را در این مطلب ارائه خواهیم داد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

چند دست لباس برداریم؟

لباس معمولاً نیمی از چمدان شما را پر خواهد کرد ، شاید هم کمی بیشتر. صرف نظر از اینکه سفر طولانی باشد یا نه ، شما فقط برای یک هفته لباس نیاز دارید . اگر برای سفر آخر هفته آماده می شوید ، حتی به مقدار کمتری نیز نیاز خواهید داشت. زیرا در بیشتر مواقع می توانید لباس هایتان را بیش از یکبار بپوشید و با شستشو از آنها مجددا استفاده نمایید. در اینجا لباس هایی که معمولا باید با خود به همراه داشته باشید ، آورده شده است: 5 دست پیراهن (آستین کوتاه برای سفرهای هوای گرم ، آستین بلند برای سفرهای هوای سرد) سعی کنید از پیراهن های نخی استفاده کنید که هم سبک تر هستند و هم جای کمتری را می گیرد. 2 دست شلوار (معمولا یک دست جین و یک دست کتان) 1 دست لباس برای خوابیدن (معمولا شلوار یا شلوارک ورزشی گزینه بهتری می تواند باشد) چند جفت جوراب (4 یا 5 دست) اگر مقصد سفر گرم باشد ، وسایل مخصوص شنا کردن و یا آفتاب گرفتن نیز به این لیست اضافه می شود. برای مقصد سرد یک کلاه زمستانی ، دستکش و شلوار گرم ، کاپشن سبک و سوییشرت پیشنهاد مناسبی است.در مورد کفش ، سعی کنید کفش راحتی تهیه کنید ، چراکه معمولا در سفر بیشتر اوقات مجبور هستیم مسافت زیادی را پیاده طی کنیم. پس برداشتن دو جفت کفش گزینه بهتری است

 

لوازم بهداشتی مورد نیاز

یکی از نکات مهم راجع به لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر این است که سعی کنیم بیشتر از لوازم و وسایل جامد استفاده نماییم ، چرا که مایعات ممکن است در زمان حمل ، به لباس ها و حوله هایمان آسیب برساند و روی آنها بریزد و در نهایت باعث دردسر شود. خوشبختانه امروزه لوازم بهداشتی جامد زیادی وجود دارد که به راحتی می توانند جای لوازم مایع شما را بگیرندالبته اگر مجبور به برداشتن ملزومات بهداشتی مایع شدید ، سعی کنید اطمینان داشته باشید که آنها در یک محفظه بسیار مقاوم و محکم جای گیرند تا مانع از نشت آنها به دیگر وسایل ضروری شما شود. وسایل بهداشتی و آرایشی معمولا از این لیست تشکیل می شوندشامپو و نرم کننده جامد، ژل یا صابون تخته ای برای استحمام، مسواک و خمیر دندان، لوسیون های بعد از استحمام، عرق گیر و خوشبوکننده،تیغ ، ناخن گیر و سوهان ناخن و برس های مو این وسایل جزء واجبات مسافرت شما می باشند و معمولا فضای زیادی نیز اشغال نخواهند کرد. البته اگر در مقصدتان هتل رزرو کرده اید ، معمولا اکثر این وسایل در آنجا در دسترس خواهد بود. اما این لیست تمامی طیف های سفر را در بر می گیرد.

 

وسایل الکترونیکی مورد نیاز

لوازم الکتریکی مورد نیاز معمولا از قبل مشخص هستند ، اگر برای کار به مسافرت می روید ، لپ تاپ یا تبلت همراه شما خواهد بود ، اما اگر برای تعطیلات به مسافرت می روید بهتر است از بردن آنها اجتناب نمایید ، چرا که ممکن است فضای زیادی را اشغال کند و اجازه ندهد وسایل ضروری تر را همراه خود ببرید. دوربین عکاسی ، پلیرهای موسیقی و فیلم ، کتابخوان ها و... نیز معمولا ملزومات الکتریکی هستند که در تعطیلات همراه ما خواهند بود.سشوارها یا اتوی مو ، ریش تراش نیز می توانند جزء این لیست باشند ، اما سعی کنید از بردن آنها نیز خودداری نمایید ، چراکه اکثر هتل ها اینگونه وسایل و ملزومات را دارند. باتری ها و پاوربانکها ، سیمها و شارژرهای لازم را برای وسایل الکترونیکی خود فراموش نکنید. در صورتی که به کشوری سفر می کنید که دارای پریز برق متفاوت از کشور شما است ، آداپتورهای پلاگین (تبدیل) را همراه خود ببرید.

 

سایر موارد ضروری سفر

البته موارد ضروری سفر نیز وجود دارد که باید برای سفر بسته بندی کنید. و موارد خاصی که برای شما شخصی است که ممکن است در این لیست نباشد. هر دارویی را که ممکن است لازم داشته باشید ، به همراه خود ببرید. توصیه می کنیم که برای مصرف یک یا دو روز بیشتر را همراه داشته باشید که در صورت تاخیر در بازگشت به مشکل بر نخورید.مسکن ها و آسپرین ها ، چسب زخم و مواردی از این دست را نیز بهتر است به مقدار کم همراه داشته باشید. اگر از لنز یا عینک طبی استفاده میکنید ، آنها را فراموش نکنید. فراموش نکنید که کارت شناسایی ، کارت اعتباری  ، پول نقد و گذرنامه خود را (برای یک سفر بین المللی) همراه داشته باشید. همچنین داشتن یک قلم و یک دفترچه یادداشت نیز خوب است. بسته به نوع سفر خود ، ممکن است یک چراغ قوه کوچک یا حتی یک چراغ دستی همراه داشته باشید. و سرانجام ، یکی از مهمترین موارد ضروری سفر دستمال کاغذی است.

وسایل مورد نیاز برای سفر

triptravel بازدید : 42 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

آنچه هر فردی برای سفر لازم دارد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود . اینها همه به شخصیت افراد ، جنسیت افراد ، مقصد سفر و خیلی عوامل دیگر بستگی دارد ، اما به طور متدوال همه افراد یکسری وسایل مشترک به همراه خواهند برد. این لیست انعطاف پذیر است ، بنابراین آن را متناسب با نیاز و سبک خاص خود تنظیم کنید. این لیست باید به شما کمک کند چیزهای غیر ضروری را که باعث حمل بار اضافه در سفر میشود را کنار بگذارید. بنابراین سعی میکنیم وسایلی که شما میتوانید با خود به سفر ببرید و حدالامکان سبک بارتر سفر کنید را در این مطلب ارائه خواهیم داد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

چند دست لباس برداریم؟

لباس معمولاً نیمی از چمدان شما را پر خواهد کرد ، شاید هم کمی بیشتر. صرف نظر از اینکه سفر طولانی باشد یا نه ، شما فقط برای یک هفته لباس نیاز دارید . اگر برای سفر آخر هفته آماده می شوید ، حتی به مقدار کمتری نیز نیاز خواهید داشت. زیرا در بیشتر مواقع می توانید لباس هایتان را بیش از یکبار بپوشید و با شستشو از آنها مجددا استفاده نمایید. در اینجا لباس هایی که معمولا باید با خود به همراه داشته باشید ، آورده شده است: 5 دست پیراهن (آستین کوتاه برای سفرهای هوای گرم ، آستین بلند برای سفرهای هوای سرد) سعی کنید از پیراهن های نخی استفاده کنید که هم سبک تر هستند و هم جای کمتری را می گیرد. 2 دست شلوار (معمولا یک دست جین و یک دست کتان) 1 دست لباس برای خوابیدن (معمولا شلوار یا شلوارک ورزشی گزینه بهتری می تواند باشد) چند جفت جوراب (4 یا 5 دست) اگر مقصد سفر گرم باشد ، وسایل مخصوص شنا کردن و یا آفتاب گرفتن نیز به این لیست اضافه می شود. برای مقصد سرد یک کلاه زمستانی ، دستکش و شلوار گرم ، کاپشن سبک و سوییشرت پیشنهاد مناسبی است.در مورد کفش ، سعی کنید کفش راحتی تهیه کنید ، چراکه معمولا در سفر بیشتر اوقات مجبور هستیم مسافت زیادی را پیاده طی کنیم. پس برداشتن دو جفت کفش گزینه بهتری است

 

لوازم بهداشتی مورد نیاز

یکی از نکات مهم راجع به لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر این است که سعی کنیم بیشتر از لوازم و وسایل جامد استفاده نماییم ، چرا که مایعات ممکن است در زمان حمل ، به لباس ها و حوله هایمان آسیب برساند و روی آنها بریزد و در نهایت باعث دردسر شود. خوشبختانه امروزه لوازم بهداشتی جامد زیادی وجود دارد که به راحتی می توانند جای لوازم مایع شما را بگیرندالبته اگر مجبور به برداشتن ملزومات بهداشتی مایع شدید ، سعی کنید اطمینان داشته باشید که آنها در یک محفظه بسیار مقاوم و محکم جای گیرند تا مانع از نشت آنها به دیگر وسایل ضروری شما شود. وسایل بهداشتی و آرایشی معمولا از این لیست تشکیل می شوندشامپو و نرم کننده جامد، ژل یا صابون تخته ای برای استحمام، مسواک و خمیر دندان، لوسیون های بعد از استحمام، عرق گیر و خوشبوکننده،تیغ ، ناخن گیر و سوهان ناخن و برس های مو این وسایل جزء واجبات مسافرت شما می باشند و معمولا فضای زیادی نیز اشغال نخواهند کرد. البته اگر در مقصدتان هتل رزرو کرده اید ، معمولا اکثر این وسایل در آنجا در دسترس خواهد بود. اما این لیست تمامی طیف های سفر را در بر می گیرد.

 

وسایل الکترونیکی مورد نیاز

لوازم الکتریکی مورد نیاز معمولا از قبل مشخص هستند ، اگر برای کار به مسافرت می روید ، لپ تاپ یا تبلت همراه شما خواهد بود ، اما اگر برای تعطیلات به مسافرت می روید بهتر است از بردن آنها اجتناب نمایید ، چرا که ممکن است فضای زیادی را اشغال کند و اجازه ندهد وسایل ضروری تر را همراه خود ببرید. دوربین عکاسی ، پلیرهای موسیقی و فیلم ، کتابخوان ها و... نیز معمولا ملزومات الکتریکی هستند که در تعطیلات همراه ما خواهند بود.سشوارها یا اتوی مو ، ریش تراش نیز می توانند جزء این لیست باشند ، اما سعی کنید از بردن آنها نیز خودداری نمایید ، چراکه اکثر هتل ها اینگونه وسایل و ملزومات را دارند. باتری ها و پاوربانکها ، سیمها و شارژرهای لازم را برای وسایل الکترونیکی خود فراموش نکنید. در صورتی که به کشوری سفر می کنید که دارای پریز برق متفاوت از کشور شما است ، آداپتورهای پلاگین (تبدیل) را همراه خود ببرید.

 

سایر موارد ضروری سفر

البته موارد ضروری سفر نیز وجود دارد که باید برای سفر بسته بندی کنید. و موارد خاصی که برای شما شخصی است که ممکن است در این لیست نباشد. هر دارویی را که ممکن است لازم داشته باشید ، به همراه خود ببرید. توصیه می کنیم که برای مصرف یک یا دو روز بیشتر را همراه داشته باشید که در صورت تاخیر در بازگشت به مشکل بر نخورید.مسکن ها و آسپرین ها ، چسب زخم و مواردی از این دست را نیز بهتر است به مقدار کم همراه داشته باشید. اگر از لنز یا عینک طبی استفاده میکنید ، آنها را فراموش نکنید. فراموش نکنید که کارت شناسایی ، کارت اعتباری  ، پول نقد و گذرنامه خود را (برای یک سفر بین المللی) همراه داشته باشید. همچنین داشتن یک قلم و یک دفترچه یادداشت نیز خوب است. بسته به نوع سفر خود ، ممکن است یک چراغ قوه کوچک یا حتی یک چراغ دستی همراه داشته باشید. و سرانجام ، یکی از مهمترین موارد ضروری سفر دستمال کاغذی است.

وسایل مورد نیاز برای سفر

triptravel بازدید : 42 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

آنچه هر فردی برای سفر لازم دارد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود . اینها همه به شخصیت افراد ، جنسیت افراد ، مقصد سفر و خیلی عوامل دیگر بستگی دارد ، اما به طور متدوال همه افراد یکسری وسایل مشترک به همراه خواهند برد. این لیست انعطاف پذیر است ، بنابراین آن را متناسب با نیاز و سبک خاص خود تنظیم کنید. این لیست باید به شما کمک کند چیزهای غیر ضروری را که باعث حمل بار اضافه در سفر میشود را کنار بگذارید. بنابراین سعی میکنیم وسایلی که شما میتوانید با خود به سفر ببرید و حدالامکان سبک بارتر سفر کنید را در این مطلب ارائه خواهیم داد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

چند دست لباس برداریم؟

لباس معمولاً نیمی از چمدان شما را پر خواهد کرد ، شاید هم کمی بیشتر. صرف نظر از اینکه سفر طولانی باشد یا نه ، شما فقط برای یک هفته لباس نیاز دارید . اگر برای سفر آخر هفته آماده می شوید ، حتی به مقدار کمتری نیز نیاز خواهید داشت. زیرا در بیشتر مواقع می توانید لباس هایتان را بیش از یکبار بپوشید و با شستشو از آنها مجددا استفاده نمایید. در اینجا لباس هایی که معمولا باید با خود به همراه داشته باشید ، آورده شده است: 5 دست پیراهن (آستین کوتاه برای سفرهای هوای گرم ، آستین بلند برای سفرهای هوای سرد) سعی کنید از پیراهن های نخی استفاده کنید که هم سبک تر هستند و هم جای کمتری را می گیرد. 2 دست شلوار (معمولا یک دست جین و یک دست کتان) 1 دست لباس برای خوابیدن (معمولا شلوار یا شلوارک ورزشی گزینه بهتری می تواند باشد) چند جفت جوراب (4 یا 5 دست) اگر مقصد سفر گرم باشد ، وسایل مخصوص شنا کردن و یا آفتاب گرفتن نیز به این لیست اضافه می شود. برای مقصد سرد یک کلاه زمستانی ، دستکش و شلوار گرم ، کاپشن سبک و سوییشرت پیشنهاد مناسبی است.در مورد کفش ، سعی کنید کفش راحتی تهیه کنید ، چراکه معمولا در سفر بیشتر اوقات مجبور هستیم مسافت زیادی را پیاده طی کنیم. پس برداشتن دو جفت کفش گزینه بهتری است

 

لوازم بهداشتی مورد نیاز

یکی از نکات مهم راجع به لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر این است که سعی کنیم بیشتر از لوازم و وسایل جامد استفاده نماییم ، چرا که مایعات ممکن است در زمان حمل ، به لباس ها و حوله هایمان آسیب برساند و روی آنها بریزد و در نهایت باعث دردسر شود. خوشبختانه امروزه لوازم بهداشتی جامد زیادی وجود دارد که به راحتی می توانند جای لوازم مایع شما را بگیرندالبته اگر مجبور به برداشتن ملزومات بهداشتی مایع شدید ، سعی کنید اطمینان داشته باشید که آنها در یک محفظه بسیار مقاوم و محکم جای گیرند تا مانع از نشت آنها به دیگر وسایل ضروری شما شود. وسایل بهداشتی و آرایشی معمولا از این لیست تشکیل می شوندشامپو و نرم کننده جامد، ژل یا صابون تخته ای برای استحمام، مسواک و خمیر دندان، لوسیون های بعد از استحمام، عرق گیر و خوشبوکننده،تیغ ، ناخن گیر و سوهان ناخن و برس های مو این وسایل جزء واجبات مسافرت شما می باشند و معمولا فضای زیادی نیز اشغال نخواهند کرد. البته اگر در مقصدتان هتل رزرو کرده اید ، معمولا اکثر این وسایل در آنجا در دسترس خواهد بود. اما این لیست تمامی طیف های سفر را در بر می گیرد.

 

وسایل الکترونیکی مورد نیاز

لوازم الکتریکی مورد نیاز معمولا از قبل مشخص هستند ، اگر برای کار به مسافرت می روید ، لپ تاپ یا تبلت همراه شما خواهد بود ، اما اگر برای تعطیلات به مسافرت می روید بهتر است از بردن آنها اجتناب نمایید ، چرا که ممکن است فضای زیادی را اشغال کند و اجازه ندهد وسایل ضروری تر را همراه خود ببرید. دوربین عکاسی ، پلیرهای موسیقی و فیلم ، کتابخوان ها و... نیز معمولا ملزومات الکتریکی هستند که در تعطیلات همراه ما خواهند بود.سشوارها یا اتوی مو ، ریش تراش نیز می توانند جزء این لیست باشند ، اما سعی کنید از بردن آنها نیز خودداری نمایید ، چراکه اکثر هتل ها اینگونه وسایل و ملزومات را دارند. باتری ها و پاوربانکها ، سیمها و شارژرهای لازم را برای وسایل الکترونیکی خود فراموش نکنید. در صورتی که به کشوری سفر می کنید که دارای پریز برق متفاوت از کشور شما است ، آداپتورهای پلاگین (تبدیل) را همراه خود ببرید.

 

سایر موارد ضروری سفر

البته موارد ضروری سفر نیز وجود دارد که باید برای سفر بسته بندی کنید. و موارد خاصی که برای شما شخصی است که ممکن است در این لیست نباشد. هر دارویی را که ممکن است لازم داشته باشید ، به همراه خود ببرید. توصیه می کنیم که برای مصرف یک یا دو روز بیشتر را همراه داشته باشید که در صورت تاخیر در بازگشت به مشکل بر نخورید.مسکن ها و آسپرین ها ، چسب زخم و مواردی از این دست را نیز بهتر است به مقدار کم همراه داشته باشید. اگر از لنز یا عینک طبی استفاده میکنید ، آنها را فراموش نکنید. فراموش نکنید که کارت شناسایی ، کارت اعتباری  ، پول نقد و گذرنامه خود را (برای یک سفر بین المللی) همراه داشته باشید. همچنین داشتن یک قلم و یک دفترچه یادداشت نیز خوب است. بسته به نوع سفر خود ، ممکن است یک چراغ قوه کوچک یا حتی یک چراغ دستی همراه داشته باشید. و سرانجام ، یکی از مهمترین موارد ضروری سفر دستمال کاغذی است.

وسایل مورد نیاز برای سفر

triptravel بازدید : 42 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

آنچه هر فردی برای سفر لازم دارد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود . اینها همه به شخصیت افراد ، جنسیت افراد ، مقصد سفر و خیلی عوامل دیگر بستگی دارد ، اما به طور متدوال همه افراد یکسری وسایل مشترک به همراه خواهند برد. این لیست انعطاف پذیر است ، بنابراین آن را متناسب با نیاز و سبک خاص خود تنظیم کنید. این لیست باید به شما کمک کند چیزهای غیر ضروری را که باعث حمل بار اضافه در سفر میشود را کنار بگذارید. بنابراین سعی میکنیم وسایلی که شما میتوانید با خود به سفر ببرید و حدالامکان سبک بارتر سفر کنید را در این مطلب ارائه خواهیم داد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

چند دست لباس برداریم؟

لباس معمولاً نیمی از چمدان شما را پر خواهد کرد ، شاید هم کمی بیشتر. صرف نظر از اینکه سفر طولانی باشد یا نه ، شما فقط برای یک هفته لباس نیاز دارید . اگر برای سفر آخر هفته آماده می شوید ، حتی به مقدار کمتری نیز نیاز خواهید داشت. زیرا در بیشتر مواقع می توانید لباس هایتان را بیش از یکبار بپوشید و با شستشو از آنها مجددا استفاده نمایید. در اینجا لباس هایی که معمولا باید با خود به همراه داشته باشید ، آورده شده است: 5 دست پیراهن (آستین کوتاه برای سفرهای هوای گرم ، آستین بلند برای سفرهای هوای سرد) سعی کنید از پیراهن های نخی استفاده کنید که هم سبک تر هستند و هم جای کمتری را می گیرد. 2 دست شلوار (معمولا یک دست جین و یک دست کتان) 1 دست لباس برای خوابیدن (معمولا شلوار یا شلوارک ورزشی گزینه بهتری می تواند باشد) چند جفت جوراب (4 یا 5 دست) اگر مقصد سفر گرم باشد ، وسایل مخصوص شنا کردن و یا آفتاب گرفتن نیز به این لیست اضافه می شود. برای مقصد سرد یک کلاه زمستانی ، دستکش و شلوار گرم ، کاپشن سبک و سوییشرت پیشنهاد مناسبی است.در مورد کفش ، سعی کنید کفش راحتی تهیه کنید ، چراکه معمولا در سفر بیشتر اوقات مجبور هستیم مسافت زیادی را پیاده طی کنیم. پس برداشتن دو جفت کفش گزینه بهتری است

 

لوازم بهداشتی مورد نیاز

یکی از نکات مهم راجع به لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر این است که سعی کنیم بیشتر از لوازم و وسایل جامد استفاده نماییم ، چرا که مایعات ممکن است در زمان حمل ، به لباس ها و حوله هایمان آسیب برساند و روی آنها بریزد و در نهایت باعث دردسر شود. خوشبختانه امروزه لوازم بهداشتی جامد زیادی وجود دارد که به راحتی می توانند جای لوازم مایع شما را بگیرندالبته اگر مجبور به برداشتن ملزومات بهداشتی مایع شدید ، سعی کنید اطمینان داشته باشید که آنها در یک محفظه بسیار مقاوم و محکم جای گیرند تا مانع از نشت آنها به دیگر وسایل ضروری شما شود. وسایل بهداشتی و آرایشی معمولا از این لیست تشکیل می شوندشامپو و نرم کننده جامد، ژل یا صابون تخته ای برای استحمام، مسواک و خمیر دندان، لوسیون های بعد از استحمام، عرق گیر و خوشبوکننده،تیغ ، ناخن گیر و سوهان ناخن و برس های مو این وسایل جزء واجبات مسافرت شما می باشند و معمولا فضای زیادی نیز اشغال نخواهند کرد. البته اگر در مقصدتان هتل رزرو کرده اید ، معمولا اکثر این وسایل در آنجا در دسترس خواهد بود. اما این لیست تمامی طیف های سفر را در بر می گیرد.

 

وسایل الکترونیکی مورد نیاز

لوازم الکتریکی مورد نیاز معمولا از قبل مشخص هستند ، اگر برای کار به مسافرت می روید ، لپ تاپ یا تبلت همراه شما خواهد بود ، اما اگر برای تعطیلات به مسافرت می روید بهتر است از بردن آنها اجتناب نمایید ، چرا که ممکن است فضای زیادی را اشغال کند و اجازه ندهد وسایل ضروری تر را همراه خود ببرید. دوربین عکاسی ، پلیرهای موسیقی و فیلم ، کتابخوان ها و... نیز معمولا ملزومات الکتریکی هستند که در تعطیلات همراه ما خواهند بود.سشوارها یا اتوی مو ، ریش تراش نیز می توانند جزء این لیست باشند ، اما سعی کنید از بردن آنها نیز خودداری نمایید ، چراکه اکثر هتل ها اینگونه وسایل و ملزومات را دارند. باتری ها و پاوربانکها ، سیمها و شارژرهای لازم را برای وسایل الکترونیکی خود فراموش نکنید. در صورتی که به کشوری سفر می کنید که دارای پریز برق متفاوت از کشور شما است ، آداپتورهای پلاگین (تبدیل) را همراه خود ببرید.

 

سایر موارد ضروری سفر

البته موارد ضروری سفر نیز وجود دارد که باید برای سفر بسته بندی کنید. و موارد خاصی که برای شما شخصی است که ممکن است در این لیست نباشد. هر دارویی را که ممکن است لازم داشته باشید ، به همراه خود ببرید. توصیه می کنیم که برای مصرف یک یا دو روز بیشتر را همراه داشته باشید که در صورت تاخیر در بازگشت به مشکل بر نخورید.مسکن ها و آسپرین ها ، چسب زخم و مواردی از این دست را نیز بهتر است به مقدار کم همراه داشته باشید. اگر از لنز یا عینک طبی استفاده میکنید ، آنها را فراموش نکنید. فراموش نکنید که کارت شناسایی ، کارت اعتباری  ، پول نقد و گذرنامه خود را (برای یک سفر بین المللی) همراه داشته باشید. همچنین داشتن یک قلم و یک دفترچه یادداشت نیز خوب است. بسته به نوع سفر خود ، ممکن است یک چراغ قوه کوچک یا حتی یک چراغ دستی همراه داشته باشید. و سرانجام ، یکی از مهمترین موارد ضروری سفر دستمال کاغذی است.

وسایل مورد نیاز برای سفر

triptravel بازدید : 42 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

آنچه هر فردی برای سفر لازم دارد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود . اینها همه به شخصیت افراد ، جنسیت افراد ، مقصد سفر و خیلی عوامل دیگر بستگی دارد ، اما به طور متدوال همه افراد یکسری وسایل مشترک به همراه خواهند برد. این لیست انعطاف پذیر است ، بنابراین آن را متناسب با نیاز و سبک خاص خود تنظیم کنید. این لیست باید به شما کمک کند چیزهای غیر ضروری را که باعث حمل بار اضافه در سفر میشود را کنار بگذارید. بنابراین سعی میکنیم وسایلی که شما میتوانید با خود به سفر ببرید و حدالامکان سبک بارتر سفر کنید را در این مطلب ارائه خواهیم داد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

چند دست لباس برداریم؟

لباس معمولاً نیمی از چمدان شما را پر خواهد کرد ، شاید هم کمی بیشتر. صرف نظر از اینکه سفر طولانی باشد یا نه ، شما فقط برای یک هفته لباس نیاز دارید . اگر برای سفر آخر هفته آماده می شوید ، حتی به مقدار کمتری نیز نیاز خواهید داشت. زیرا در بیشتر مواقع می توانید لباس هایتان را بیش از یکبار بپوشید و با شستشو از آنها مجددا استفاده نمایید. در اینجا لباس هایی که معمولا باید با خود به همراه داشته باشید ، آورده شده است: 5 دست پیراهن (آستین کوتاه برای سفرهای هوای گرم ، آستین بلند برای سفرهای هوای سرد) سعی کنید از پیراهن های نخی استفاده کنید که هم سبک تر هستند و هم جای کمتری را می گیرد. 2 دست شلوار (معمولا یک دست جین و یک دست کتان) 1 دست لباس برای خوابیدن (معمولا شلوار یا شلوارک ورزشی گزینه بهتری می تواند باشد) چند جفت جوراب (4 یا 5 دست) اگر مقصد سفر گرم باشد ، وسایل مخصوص شنا کردن و یا آفتاب گرفتن نیز به این لیست اضافه می شود. برای مقصد سرد یک کلاه زمستانی ، دستکش و شلوار گرم ، کاپشن سبک و سوییشرت پیشنهاد مناسبی است.در مورد کفش ، سعی کنید کفش راحتی تهیه کنید ، چراکه معمولا در سفر بیشتر اوقات مجبور هستیم مسافت زیادی را پیاده طی کنیم. پس برداشتن دو جفت کفش گزینه بهتری است

 

لوازم بهداشتی مورد نیاز

یکی از نکات مهم راجع به لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر این است که سعی کنیم بیشتر از لوازم و وسایل جامد استفاده نماییم ، چرا که مایعات ممکن است در زمان حمل ، به لباس ها و حوله هایمان آسیب برساند و روی آنها بریزد و در نهایت باعث دردسر شود. خوشبختانه امروزه لوازم بهداشتی جامد زیادی وجود دارد که به راحتی می توانند جای لوازم مایع شما را بگیرندالبته اگر مجبور به برداشتن ملزومات بهداشتی مایع شدید ، سعی کنید اطمینان داشته باشید که آنها در یک محفظه بسیار مقاوم و محکم جای گیرند تا مانع از نشت آنها به دیگر وسایل ضروری شما شود. وسایل بهداشتی و آرایشی معمولا از این لیست تشکیل می شوندشامپو و نرم کننده جامد، ژل یا صابون تخته ای برای استحمام، مسواک و خمیر دندان، لوسیون های بعد از استحمام، عرق گیر و خوشبوکننده،تیغ ، ناخن گیر و سوهان ناخن و برس های مو این وسایل جزء واجبات مسافرت شما می باشند و معمولا فضای زیادی نیز اشغال نخواهند کرد. البته اگر در مقصدتان هتل رزرو کرده اید ، معمولا اکثر این وسایل در آنجا در دسترس خواهد بود. اما این لیست تمامی طیف های سفر را در بر می گیرد.

 

وسایل الکترونیکی مورد نیاز

لوازم الکتریکی مورد نیاز معمولا از قبل مشخص هستند ، اگر برای کار به مسافرت می روید ، لپ تاپ یا تبلت همراه شما خواهد بود ، اما اگر برای تعطیلات به مسافرت می روید بهتر است از بردن آنها اجتناب نمایید ، چرا که ممکن است فضای زیادی را اشغال کند و اجازه ندهد وسایل ضروری تر را همراه خود ببرید. دوربین عکاسی ، پلیرهای موسیقی و فیلم ، کتابخوان ها و... نیز معمولا ملزومات الکتریکی هستند که در تعطیلات همراه ما خواهند بود.سشوارها یا اتوی مو ، ریش تراش نیز می توانند جزء این لیست باشند ، اما سعی کنید از بردن آنها نیز خودداری نمایید ، چراکه اکثر هتل ها اینگونه وسایل و ملزومات را دارند. باتری ها و پاوربانکها ، سیمها و شارژرهای لازم را برای وسایل الکترونیکی خود فراموش نکنید. در صورتی که به کشوری سفر می کنید که دارای پریز برق متفاوت از کشور شما است ، آداپتورهای پلاگین (تبدیل) را همراه خود ببرید.

 

سایر موارد ضروری سفر

البته موارد ضروری سفر نیز وجود دارد که باید برای سفر بسته بندی کنید. و موارد خاصی که برای شما شخصی است که ممکن است در این لیست نباشد. هر دارویی را که ممکن است لازم داشته باشید ، به همراه خود ببرید. توصیه می کنیم که برای مصرف یک یا دو روز بیشتر را همراه داشته باشید که در صورت تاخیر در بازگشت به مشکل بر نخورید.مسکن ها و آسپرین ها ، چسب زخم و مواردی از این دست را نیز بهتر است به مقدار کم همراه داشته باشید. اگر از لنز یا عینک طبی استفاده میکنید ، آنها را فراموش نکنید. فراموش نکنید که کارت شناسایی ، کارت اعتباری  ، پول نقد و گذرنامه خود را (برای یک سفر بین المللی) همراه داشته باشید. همچنین داشتن یک قلم و یک دفترچه یادداشت نیز خوب است. بسته به نوع سفر خود ، ممکن است یک چراغ قوه کوچک یا حتی یک چراغ دستی همراه داشته باشید. و سرانجام ، یکی از مهمترین موارد ضروری سفر دستمال کاغذی است.

وسایل مورد نیاز برای سفر

triptravel بازدید : 42 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

آنچه هر فردی برای سفر لازم دارد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود . اینها همه به شخصیت افراد ، جنسیت افراد ، مقصد سفر و خیلی عوامل دیگر بستگی دارد ، اما به طور متدوال همه افراد یکسری وسایل مشترک به همراه خواهند برد. این لیست انعطاف پذیر است ، بنابراین آن را متناسب با نیاز و سبک خاص خود تنظیم کنید. این لیست باید به شما کمک کند چیزهای غیر ضروری را که باعث حمل بار اضافه در سفر میشود را کنار بگذارید. بنابراین سعی میکنیم وسایلی که شما میتوانید با خود به سفر ببرید و حدالامکان سبک بارتر سفر کنید را در این مطلب ارائه خواهیم داد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

چند دست لباس برداریم؟

لباس معمولاً نیمی از چمدان شما را پر خواهد کرد ، شاید هم کمی بیشتر. صرف نظر از اینکه سفر طولانی باشد یا نه ، شما فقط برای یک هفته لباس نیاز دارید . اگر برای سفر آخر هفته آماده می شوید ، حتی به مقدار کمتری نیز نیاز خواهید داشت. زیرا در بیشتر مواقع می توانید لباس هایتان را بیش از یکبار بپوشید و با شستشو از آنها مجددا استفاده نمایید. در اینجا لباس هایی که معمولا باید با خود به همراه داشته باشید ، آورده شده است: 5 دست پیراهن (آستین کوتاه برای سفرهای هوای گرم ، آستین بلند برای سفرهای هوای سرد) سعی کنید از پیراهن های نخی استفاده کنید که هم سبک تر هستند و هم جای کمتری را می گیرد. 2 دست شلوار (معمولا یک دست جین و یک دست کتان) 1 دست لباس برای خوابیدن (معمولا شلوار یا شلوارک ورزشی گزینه بهتری می تواند باشد) چند جفت جوراب (4 یا 5 دست) اگر مقصد سفر گرم باشد ، وسایل مخصوص شنا کردن و یا آفتاب گرفتن نیز به این لیست اضافه می شود. برای مقصد سرد یک کلاه زمستانی ، دستکش و شلوار گرم ، کاپشن سبک و سوییشرت پیشنهاد مناسبی است.در مورد کفش ، سعی کنید کفش راحتی تهیه کنید ، چراکه معمولا در سفر بیشتر اوقات مجبور هستیم مسافت زیادی را پیاده طی کنیم. پس برداشتن دو جفت کفش گزینه بهتری است

 

لوازم بهداشتی مورد نیاز

یکی از نکات مهم راجع به لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر این است که سعی کنیم بیشتر از لوازم و وسایل جامد استفاده نماییم ، چرا که مایعات ممکن است در زمان حمل ، به لباس ها و حوله هایمان آسیب برساند و روی آنها بریزد و در نهایت باعث دردسر شود. خوشبختانه امروزه لوازم بهداشتی جامد زیادی وجود دارد که به راحتی می توانند جای لوازم مایع شما را بگیرندالبته اگر مجبور به برداشتن ملزومات بهداشتی مایع شدید ، سعی کنید اطمینان داشته باشید که آنها در یک محفظه بسیار مقاوم و محکم جای گیرند تا مانع از نشت آنها به دیگر وسایل ضروری شما شود. وسایل بهداشتی و آرایشی معمولا از این لیست تشکیل می شوندشامپو و نرم کننده جامد، ژل یا صابون تخته ای برای استحمام، مسواک و خمیر دندان، لوسیون های بعد از استحمام، عرق گیر و خوشبوکننده،تیغ ، ناخن گیر و سوهان ناخن و برس های مو این وسایل جزء واجبات مسافرت شما می باشند و معمولا فضای زیادی نیز اشغال نخواهند کرد. البته اگر در مقصدتان هتل رزرو کرده اید ، معمولا اکثر این وسایل در آنجا در دسترس خواهد بود. اما این لیست تمامی طیف های سفر را در بر می گیرد.

 

وسایل الکترونیکی مورد نیاز

لوازم الکتریکی مورد نیاز معمولا از قبل مشخص هستند ، اگر برای کار به مسافرت می روید ، لپ تاپ یا تبلت همراه شما خواهد بود ، اما اگر برای تعطیلات به مسافرت می روید بهتر است از بردن آنها اجتناب نمایید ، چرا که ممکن است فضای زیادی را اشغال کند و اجازه ندهد وسایل ضروری تر را همراه خود ببرید. دوربین عکاسی ، پلیرهای موسیقی و فیلم ، کتابخوان ها و... نیز معمولا ملزومات الکتریکی هستند که در تعطیلات همراه ما خواهند بود.سشوارها یا اتوی مو ، ریش تراش نیز می توانند جزء این لیست باشند ، اما سعی کنید از بردن آنها نیز خودداری نمایید ، چراکه اکثر هتل ها اینگونه وسایل و ملزومات را دارند. باتری ها و پاوربانکها ، سیمها و شارژرهای لازم را برای وسایل الکترونیکی خود فراموش نکنید. در صورتی که به کشوری سفر می کنید که دارای پریز برق متفاوت از کشور شما است ، آداپتورهای پلاگین (تبدیل) را همراه خود ببرید.

 

سایر موارد ضروری سفر

البته موارد ضروری سفر نیز وجود دارد که باید برای سفر بسته بندی کنید. و موارد خاصی که برای شما شخصی است که ممکن است در این لیست نباشد. هر دارویی را که ممکن است لازم داشته باشید ، به همراه خود ببرید. توصیه می کنیم که برای مصرف یک یا دو روز بیشتر را همراه داشته باشید که در صورت تاخیر در بازگشت به مشکل بر نخورید.مسکن ها و آسپرین ها ، چسب زخم و مواردی از این دست را نیز بهتر است به مقدار کم همراه داشته باشید. اگر از لنز یا عینک طبی استفاده میکنید ، آنها را فراموش نکنید. فراموش نکنید که کارت شناسایی ، کارت اعتباری  ، پول نقد و گذرنامه خود را (برای یک سفر بین المللی) همراه داشته باشید. همچنین داشتن یک قلم و یک دفترچه یادداشت نیز خوب است. بسته به نوع سفر خود ، ممکن است یک چراغ قوه کوچک یا حتی یک چراغ دستی همراه داشته باشید. و سرانجام ، یکی از مهمترین موارد ضروری سفر دستمال کاغذی است.

وسایل مورد نیاز برای سفر

triptravel بازدید : 59 یکشنبه 23 شهریور 1399 نظرات (0)

غذا ضرورت اساسی برای زندگی و زنده ماندن است که برای به دست آوردن آن سخت تلاش می کنیم. هر موجود زنده برای فعالیت های روزانه خود انرژی مصرف می کند و از این انرژی برای به دست آوردن مایحتاج خود به خصوص غذا استفاده می کند ، و این چرخه ادامه دارد.در دنیایی که به طور بیرحمانه ای غذا برای خیلی از افراد قابل تهیه نیست ، موارد خاصی وجود دارد  که ارزش آن فراتر از درک ما است. این مقاله به شما پیشنهاد نمی کند که برای مصرف  مواد غذایی خود هزینه بالایی بپردازید و یا آنها را تهیه نمایید. ولی مطمئناً حس کنجکاوی ما می تواند تا جایی که فکر می کنیم، ادامه داشته باشد. این حس می تواند ما را به سمت شناخت گرانترین غذاهای دنیا بکشد ، بنابراین ما دوست داریم بدانیم گرانترین غذاها از چه موادی تشکیل شده اند و چرا باید برای تهیه آن هزینه بالایی پرداخت. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

زعفران

خواستگاه زعفران اصالتاً خاورمیانه ، خصوصا کشور ایران می باشد  و به درستی "طلای سرخ" نامیده می شود . زعفران گرانترین ادویه در جهان است که قیمت خرده فروشی آن در هر 500 گرم از 5 هزار تا 10 هزار دلار متغیر است. تولید این ادویه گرانقیمت نیاز به صبر و حوصله فراوان و ساعتها کار دستی برای استخراج سرگل های کوچک از هر گل دارد. برای درک سختی این فرایند لازم است بدانید که 150 گل فقط یک گرم (.05 اونس) زعفران خشک تولید می کنند!

 

گوشت گاو کوبه

گوشت کوبه از نژاد تاجیما ، یکی از گنجینه های ملی ژاپن ، به عنوان بهترین گوشت گوساله در جهان شناخته شده است. افزایش مرمری کردن (Marbling) گوشت لطافت استثنایی را در آن به وجود می آورد ، همچنین عطر و طعم گوشت گاو را به طور فزاینده ای افزایش می دهد. و از آنجا که همه چیزهای خوب گران هستند ، گوشت گاو کوبه نیز در هر 500 گرم نزدیک به 100 دلار فروخته می شود.

 

خاویار الماس

خاویار الماس که به خاویار سفید نیز معروف است ، در دریاچه خزر یافت می شود و مرغوبترین آنها توسط ایران و روسیه صادر می شوند. این نوع خاویار هر چه شفاف تر باشد ، کیفیت بهتری دارد. قیمت این نوع خاویار کمیاب 18000 دلار در هر کیلوگرم است.

 

هندوانه دنسوکه

در فرهنگ غربی ، میوه ها به طور کلی لوکس در نظر گرفته نمی شوند. از طرف دیگر ، در ژاپن با توجه به کمبود زمین های قابل کشت و کشاورزی ، میوه کمیاب است که باعث می شود قیمت آن بالا رود. هندوانه سیاه دنسوکه در مقادیر کم منحصراً در جزیره هوکایدو در شمال ژاپن برداشت می شود. یکی از این هندوانه ها با وزنی در حدود 8 کیلوگرم ، در یک حراجی نزدیک به 6000 دلار فروخته شد.

 

ژامبون ایبریایی

ژامبون ایبریایی (Jamón Iberico de Bellota)، از خوک هایی تولید می شود که منحصراً از دانه های بلوط تغذیه می کنند که این عمل طعم و مزه خاصی به گوشت می بخشد. این نوع خوک ها معمولا سه سال سن دارند و به طور متوسط برای هر کیلوگرم آن باید 100 دلار پرداخت نمایید.

 

قارچ ماتسوتاکه

ماتساتاکه یا قارچ کاج نیز در رده گرانترین غذاهای جهان قرار دارد. به خصوص به این دلیل که بسیار نادر و آسیب پذیر است ، این نوع قارک کمیاب بیشتر در آسیا و اروپای شرقی رشد می کند و قیمت آن برای هر کیلوگرم می تواند تا 2000 دلار برسد.

 

لیموناد طلا

شاید قبلا لوازم آرایش ساخته شده از طلا ، بستنی های طلا و... را دیده باشید ، ولی نوشیدنی لیموناد با تکیه های طلا می تواند شگفت زده تان کند. جالب است بدانید که این طلا ها طعم و مزه خاصی نیز ندارند و فقط برای اهداف تزئینی استفاده می شود. سازنده لیموناد فرانسوی الیژیا لیمونادی حاوی تکه های طلای 24 عیار تولید کرده است و شما می توانید با پرداخت 15 الی 20 دلار آنها را تهیه کنید.

 

ماهی فوگو

فوگو یا گلابفیش به عنوان خطرناک ترین غذا در جهان شناخته می شود ، زیرا اگر به درستی تهیه نشود ممکن است کشنده باشد ، قیمت این خوراکی خطرناک که در ژاپن و شرق آسیا سو می شود حدود 200 دلار برای هر پرس است. نکته جالب طرفداران زیاد این نوع ماهی خوراکی است ، با توجه به اینکه می تواند بسیار خطرناک باشد.

 

طالبی یوبوری

یکی دیگر از میوه های ژاپنی که در جزیره هوکایدو برداشت می شود ، طالبی یوبوری است که بدون شک گرانترین میوه در جهان است. سال گذشته دو عدد خربزه یوبوری به قیمت نزدیک به 28000 دلار فروخته شد.

 

ترافل سفید آلبا

هر ساله حراج هایی در سطح جهانی در نمایشگاه ترافل سفید در آلبا برگزار می شود. سال گذشته یک ترافل سفید به وزن 840 گرم با قیمت 85000 یورو فروخته شد. این ترافل که نوعی قارچ مخصوص می باشد ، فقط در کشور ایتالیا و در روزهای خاصی به عمل می آید ، که همین می تواند یکی از دلایل قیمت بسیار زیاد آن باشد.

 

گرانترین غذاهای دنیا

triptravel بازدید : 42 جمعه 21 شهریور 1399 نظرات (0)

مشهد به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری ایران هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. بسیاری از آنها زائرانی هستند که می خواهند از حرم مطهر امام رضا (ع) بازدید کنند. اما حرم مطهر تنها دلیل محبوبیت مشهد نیست ، زیرا این شهر دارای چندین جاذبه تفریحی دیگر نیز است . دومین شهر بزرگ و معنوی ایران ، مشهد در شمال شرقی استان خراسان واقع شده است. یک شهر ترانزیتی و با اهمیت تاریخی در امتداد جاده ابریشم ، که به معنای واقعی کلمه به معنای "محل شهادت" است ، در ادامه لیستی از بهترین مکانهای دیدنی در مشهد را باهم مرور خواهیم کرد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه کنید..

 

پارک ملت

بدون بازدید از بزرگترین و قدیمی ترین پارک این شهر ، سفر به مشهد بیهوده خواهد بود. گذراندن اوقات خالی و تفریح در پارک ملت به دلیل امکانات بی شماری که شامل پارک تفریحی ، میادین ورزشی ، کتابخانه و استخر است ، بسیار آسان است. این پارک تفریحی و زیبا ، بزرگترین چرخ و فلک در خاور میانه و  رتبه هجدهمین در جهان را به خود اختصاص داده است. در بخش شرقی پارک می توانید در کنار دریاچه بزرگ اوقات خود را سپری نمایید و در قسمت غربی، یک استخر ، یک زمین والیبال و فوتبال ، زمین تنیس و یک اسکیت بازی قرار گرفته است.

 

حرم امام رضا

حرم امام رضا (ع) معروف به حرم رضوی ، در مرکز شهر قرار گرفته است و به چندین بار بازدید نیاز دارد تا به درستی بتوانید با دامنه شکوه آن آشنا شوید. با هفت حیاط عظیم و مساحت تقریباً 600.000 متر مربع ، به نوعی بزرگترین مسجد در جهان است. میلیون ها زائر که در تمام سال از سراسر جهان به حرم می روند ، این بخش از شهر را با فضایی کاملاً فرهنگی مشاهده میکنند که دارای فضایی روحانی است . کاشی کاری های آبی و خوشنویسی عربی تقریباً در همه ایوان ها و مناره ها قابل مشاهده است و یک گنبد طلایی چشمگیر در مرکز خود بالای حرم قرار گرفته است.

 

روستای شاندیز

دهکده تفریحی آرام شاندیز یکی از مکانهای ویژه برای بازدید در مشهد است. اگر به سمت 38 کیلومتری غرب مشهد بروید ، به منطقه ای برخورد خواهید کرد که مملو از رودخانه ها ، دره ها  و درختان شرقی بلند است که توجه پرندگان را به خود جلب می کند. این دهکده تفریحی شاندیز است ، زیبا مانند صحنه ای که از یک نقاشی بریده شده است. در صورت احساس گرسنگی ، رستوران های فراوانی در شاندیز وجود دارد که هم غذاهای ایرانی و هم غذای بین المللی  سرو می کنند. فروشگاه های داخل شهر شاندیز همچنین مکان مناسبی برای خرید هدیه و سوغات محلی است.

 

آرامگاه فردوسی

فردوسی یکی از مشهورترین شاعران ایرانی و نویسنده شاهنامه (داستان معروف رستم و سهراب) است. مقبره وی در یک باغ زیبا در 20 کیلومتری شمال شهر مشهد در کنار شهر باستانی طوس واقع شده است. معماری مقبره از زمان هخامنشی الهام گرفته شده است. یک موزه و کتابخانه در نزدیکی مقبره وجود دارد که برای آموزش بازدید کنندگان از مقبره فردوسی و آثار وی ساخته شده است. به عنوان یکی از مکانهای دیدنی مشهد ، مقبره این شاعر بزرگ سالانه بالغ بر یک میلیون بازدید کننده را به خود جلب می کند.

 

روستای کنگ

در خراسان روستایی وجود دارد که دسترسی به آنجا به وسیله حمل و نقل عمومی بسیار سخت است اما ارزش بازدید با وجود سختی ها را دارد. روستای زیبای کنگ که حدود یک ساعت از مشهد  فاصله دارد ، یک نمونه خاص است. مملو از خانه های آجری گلی ، که در کوهپایه کوه ها قرار گرفته شده است ، در اینجا فرصتی خارق العاده برای کشف یکی از معدود اجتماعاتی است که هنوز چنین شیوه ای سنتی از زندگی سنتی را تجربه می کنند.

 

آرمگاه نادری

آرامگاه نادرشاه افشار واقع در ضلع شمال غربی چهارراه نادری (شهدا) که پس از حرم امام رضا، مهم‌ترین مکان گردشگری و تاریخی شهر مشهد به حساب می آید . این بنا در محیطی به مساحت  حدود ۱۴۰۰۰ متر مربع ساخته شده‌است. مجسمه نادر شاه سوار بر اسب به همراه تنی چند از سربازانش بر فراز یک بنای سنگی ساخته شده‌است. بعضی از قطعات سنگ بسیار بزرگ انتخاب شده تا تداعی‌کننده مقبره دوم ساخته خود نادرشاه باشد.

 

پارک علمی پرفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما یک مرکز آموزشی ایده آل برای افرادی است که به علم علاقه دارند. سفر به مریخ ، مطالعه ژیروسکوپ ، منظره منظومه شمسی و شرکت در آکادمی زیست شناسی در این پارک علمی جزء فعالیت های هیجان انگیزی است که می توانید در آن انجام دهید.

 

پارک وکیل آباد

یکی از مکان های دیدنی در لیست مکانهای بازدید در مشهد ، پارک وکیل آباد است. دلایل مختلفی برای بازدید از این پارک قدیمی وجود دارد. وکیل آباد تنها باغ وحش مشهد را دارد که در آن می توانید انواع پرندگان ، خزندگان ، ماهی ها و پستانداران را پیدا کنید. اما اگر باغ وحش ها را دوست ندارید ، می توانید به پارک تفریحی وکیل آباد بروید. این پارک تفریحی بزرگ به نام کوهستان پارک شادی نامگذاری شده و این پتانسیل را دارد که ساعت ها شما را سرگرم کند.

 

بهترین مکان های دیدنی مشهد

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 145
  • بازدید ماه : 348
  • بازدید سال : 1,792
  • بازدید کلی : 7,053